
Eén voet op het gaspedaal maar de andere op de rem
Je ene voet op het gaspedaal en je andere op de rem. We gaan ergens vol voor en toch is er steeds iets dat je tegenhoudt. In dit blog een mogelijke oorzaak en en tips om te veranderen.
Je ene voet op het gaspedaal en je andere op de rem. We gaan ergens vol voor en toch is er steeds iets dat je tegenhoudt. In dit blog een mogelijke oorzaak en en tips om te veranderen.
Verandering… Iedereen wil of moet het bij tijd en wijle. Dit blog heb ik al even geleden geschreven maar is nu meer dan ooit van toepassing. We weten dat het nodig is en toch lukt het bijna niemand om ineens
“Na een mooi gesprek met een klant krijg ik een flashback naar een periode die mij zo ontzettend veel heeft geleerd over geluk en energie verdelen. Ons faillissement eind 2008….” Het gesprek Een klant krijgt een mooi inzicht die haar
Psychologisch Kapitaal. Een term die misschien niet direct herkenning oproept maar wel een term die we nodig hebben als we willen groeien. Als persoon EN als organisatie. Het is kapitaal dat wij allemaal nodig hebben om maximaal te kunnen profiteren
Het nieuwe jaar is begonnen. 2020. Wat een prachtig getal! Ik wens jou een fantastisch, gezond, gelukkig & succes 2020 toe. Hopelijk wordt het een jaar vol groei en inzichten. Of die groei voor jou nu zit in het uitwerken van wat je
We zoeken altijd naar gegevens, gedrag en bewijs dat ons laat zien dat de dingen zijn zoals we denken dat ze moeten zijn. Met andere woorden, we zoeken naar bevestiging van ons gelijk. Ik heb gelijk en jij hebt ongelijk.
Een klant komt bij mij voor coaching. Ze kampt al een tijdje met burn-out en bouwt voorzichtig aan weer op. Ze heeft een pittige functie die heel wetenschappelijk is ingestoken. Vragen als “Zit ik wel op de goede plek”, “Past
Met grote regelmaat kom ik tegen dat werkgevers advies inwinnen wanneer het kwaad al is geschied. Enkele voorbeelden: Vragen over complex verzuim als de medewerker al lange tijd ziek is. Vragen over het vinden van goed personeel als het tekort
Wie kent het niet: Je bent met iemand in gesprek en merkt zelf dat je veel feller of geïrriteerder reageert dan normaal. En steeds weer met deze zelfde persoon. We roepen dan al snel dat die iemand iets heeft of